Sunday 13 March 2016

Pengalaman Pertamaku di Universal Studio Singapore

Assalamualaikum Readers semua..

Disebabkan hujan petang-petang ni tetibe aku nak throwback sikit percutian bersama husband tercinta di kala kami masih lagi dalam fasa bertunang pada tahun 2013 (Sebelum RollerCoaster USS ditutup).. Lama betul throwback aku ni.. yela baru nak berjinak-jinak dengan blog..duhh sadis betul la aku ni..haha.. tak kisah la ye.. sebab blog ni macam diary aku jgak.. so, ape salahnya kan?? Hehe

Tiket untuk ke Universal Studio Singapore (USS) ni fully sponsored by En. Tunang ketika itu.. Baik x Tunang aku?? Haha.. dah berkahwin ni memang asyik sibuk je Suami aku sampaikan tak sempat nak bawak aku Honeymoon..*tssk* Its okay takde rezeki lagi..Hari-hari pun honeymoon kan?? ikut kemampuan masing-masing ye uolss.. Lagipun aku kahwin betul-betul masa aku tengah sibuk dengan assignment, project dan kelas.. Ada hikmah semuanya tu.. InshaAllah

Ok berkenaan dengan tiket ke USS, kalau tak silap aku masa tu tiket baru RM190++ /pax.. Tiket tu pakej sekali dengan harga bas taw.. masa tu weolss nak memudahkan kerja..tu yang beli tiket bas sekali harung.. Start naik bas dari Danga Bay, Johor pada pukul7 pagi dan balik pukul8.30 malam.. Untuk pengetahuan uolss, ktorang pergi weekdays ye.. So, tak la sesak sangat USS tu haa.. Tapi dalam perjalanan nak ke sana memang jem kaw-kaw..Tapi..tetap enjoy!

Sampai je USS, ape tunggu lagi..sudah menjadi kemestian la untuk aku pun nak bergambar dekat entrance USS tu.. alaa...macam orang lain jgak..haha.. Feeling kat sana memang lain sikit.. Rasa macam dekat negeri omputih yuuuu..Sejuk plak tu dan cuaca pun baik..

Haa..Tengok la betapa happynya aku masa nih..sampai pipi ternaik,mata pun tertutup..muahahaha

Seingat aku la kan, takde satu pun Game ataupun Show yang ktorang missed.. Hebat tak? Ktorang memang plan betul-betul timing based on map USS dan game/show schedule yang weolss amik sebelum start ape-ape.. RollerCoaster Blue & Red semua weolss naik..Semua game terbaik..Jenuh jugak tunang aku pujuk untuk naik RollerCoaster tu sebenarnya.. RollerCoaster dia bukan biasa-biasa tahu! Aku cuak sangat sampai nak nangis..hurmm

Tempat ni sangat sesuai kalau uolss nak enjoy main game taw..kalau nak shopping-shopping ni memang bukan tempatnya..mahal nak matik..aku dan tunang cuma bawak duit poket $300 dolar Singapore masa ni (Time tu $1 = RM2.49).. Standby je untuk makan ataupun untuk beli ole-ole buat kenangan.. (aku bawak bekal kuih-muih beli dekat makcik jual tepi jalan sebelum naik bas ke USS..JIMAT dan dijamin HALAL)

Meh aku belanja gambar weolss dekat USS sikit..

Ko dah kenape bang oi??haha

Dekat tiang besi ni pun aku buat untuk posing..muahaha

Ngantuk pulak peluk Elmo ni haa..

Perghhh..mantap la bang..

Sedikit Ole-ole buat keluarga..Yeayy

Ok uolss..sampai sini je throwback kali ini..nanti aku throwback lagi ye..Terima Kasih.. #jangankecamsaya

No comments:

Post a Comment